精神薄弱児における数...

精神薄弱児における数概念の発達に関する研究--同一MAの正常児との比較

Icons representing 記事

精神薄弱児における数概念の発達に関する研究--同一MAの正常児との比較

Call No. (NDL)
Z7-182
Bibliographic ID of National Diet Library
859769
Material type
記事
Author
寺田 晃
Publisher
東京 : 日本教育心理学会
Publication date
1967-03
Material Format
Digital
Journal name
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編 15(1) 1967.03
Publication Page
p.11~20
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

同一MA (主としてビネー法による) の精神薄弱児とを対象として, 数概念の発達を, a.事物相互の対応 (事物の単純な対応づけ, 2集合の相等判断および保存の成立), b.数詞による集合の大きさの把握 (等質的分離量の計数, 連続量の計数, および異質的事物の計数) の両面から比較検討した。被験者...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
寺田 晃
Author Heading
Periodical title
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編
No. or year of volume/issue
15(1) 1967.03
Volume
15
Issue
1
Pages
11~20
Publication date of volume/issue (W3CDTF)
1967-03