Volume number41:2017
領域「関数」における...

領域「関数」における課題探究として証明することの授業化 : 第1学年の単元「比例と反比例」 (科学的に考える資質・能力を育成するアクティブ・ラーニング)

Icons representing 記事

領域「関数」における課題探究として証明することの授業化 : 第1学年の単元「比例と反比例」(科学的に考える資質・能力を育成するアクティブ・ラーニング)

Call No. (NDL)
YH247-1443
Bibliographic ID of National Diet Library
028609780
Material type
記事
Author
岩田 耕司ほか
Publisher
[横浜] : [日本科学教育学会]
Publication date
2017
Material Format
Recording Media
Journal name
日本科学教育学会年会論文集 日本科学教育学会年会企画委員会・年会実行委員会 編 41:2017
Publication Page
p.41-44
View All

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Recording Media Digital

Material Type
記事
Author/Editor
岩田 耕司
永海 哲広
原島 裕美
Alternative Title
Realizing Explorative Proving Lessons in Function Area : The Unit "Direct Proportion and Inverse Proportion" (Grade 7)
Periodical title
日本科学教育学会年会論文集 日本科学教育学会年会企画委員会・年会実行委員会 編
No. or year of volume/issue
41:2017
Volume
41
Pages
41-44