Volume number102巻3号 2020年
高校数学における探究...

高校数学における探究的・協働的で教科横断的な学び : RMEアプローチへの金沢大学附属高校の取り組み (特集 数学的に考える資質・能力と探究)

Icons representing 記事

高校数学における探究的・協働的で教科横断的な学び : RMEアプローチへの金沢大学附属高校の取り組み(特集 数学的に考える資質・能力と探究)

Call No. (NDL)
Z7-228
Bibliographic ID of National Diet Library
030352305
Material type
記事
Author
川谷内 哲二ほか
Publisher
東京 : 日本数学教育学会
Publication date
2020
Material Format
Paper
Journal name
日本数学教育学会誌 = Journal of Japan Society of Mathematical Education / 日本数学教育学会 編 102(3):2020
Publication Page
p.12-23
View All

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Paper Digital

Material Type
記事
Author/Editor
川谷内 哲二
戸田 偉
酒井 佑士
外山 康平
大谷 実
伊藤 伸也
Alternative Title
Inquiry-Based, Collaborative, and Cross-Curriculum Learning in High School Mathematics : Implementation of RME approaches in Kanazawa University Senior High School
Periodical title
日本数学教育学会誌 = Journal of Japan Society of Mathematical Education / 日本数学教育学会 編
No. or year of volume/issue
102(3):2020
Volume
102
Issue
3