Volume number102巻11号 2020年
中学校数学授業におけ...

中学校数学授業における社会的オープンエンドな問題の開発とその実践 : 生徒の批判的思考力の涵養を目指して

Icons representing 記事

中学校数学授業における社会的オープンエンドな問題の開発とその実践 : 生徒の批判的思考力の涵養を目指して

Call No. (NDL)
Z7-228
Bibliographic ID of National Diet Library
030788662
Material type
記事
Author
田中 勇誠ほか
Publisher
東京 : 日本数学教育学会
Publication date
2020
Material Format
Paper
Journal name
日本数学教育学会誌 = Journal of Japan Society of Mathematical Education / 日本数学教育学会 編 102(11):2020
Publication Page
p.2-11
View All

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Paper Digital

Material Type
記事
Author/Editor
田中 勇誠
服部 裕一郎
Alternative Title
Development and Practice of Open-ended Social Problems in Junior High School Mathematics Lessons : Toward Fostering Students' Critical Thinking
Periodical title
日本数学教育学会誌 = Journal of Japan Society of Mathematical Education / 日本数学教育学会 編
No. or year of volume/issue
102(11):2020
Volume
102
Issue
11
Pages
2-11