Volume number49(3);2009・3
小学校における電流の...

小学校における電流の概念獲得のための「粒子傾斜モデル」の有効性

Icons representing 記事

小学校における電流の概念獲得のための「粒子傾斜モデル」の有効性

Call No. (NDL)
Z7-1282
Bibliographic ID of National Diet Library
10211133
Material type
記事
Author
石井 健作ほか
Publisher
神戸 : 日本理科教育学会
Publication date
2009-03
Material Format
Digital
Journal name
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education 49(3) 2009.3
Publication Page
p.23~32
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

<p>本研究では,小学校の理科学習における教授過程で,学習者が電流概念の獲得を行う際の,「粒子傾斜モデル」の有効性についての研究を行った。今までに用いられてきた「アナロジー型モデル」の特徴を踏まえ,新しい「粒子傾斜モデル」の開発を行った。開発した「粒子傾斜モデル」は,学習者に視覚的にわかりやすく,操...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
石井 健作
本間 均
Alternative Title
Validity of a "slanted slope particle model" in aid of the elementary school children acquiring the concept of electric current
Periodical title
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education
No. or year of volume/issue
49(3) 2009.3
Volume
49
Issue
3
Pages
23~32