Volume number(142);2009・7
音声教育における教師...

音声教育における教師と学習者の内省--韻律指導の実践をもとに (特集 日本語音声の教育と研究の新しい流れ)

Icons representing 記事

音声教育における教師と学習者の内省--韻律指導の実践をもとに(特集 日本語音声の教育と研究の新しい流れ)

Call No. (NDL)
Z13-445
Bibliographic ID of National Diet Library
10397274
Material type
記事
Author
松崎 寛
Publisher
東京 : 日本語教育学会
Publication date
2009-07
Material Format
Digital
Journal name
日本語教育 = Journal of Japanese language education / 日本語教育学会学会誌委員会 編 (142) 2009.7
Publication Page
p.25~35
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

<p> 従来の音声教育実践研究には,指導前後の発音成績等を比べた量的研究は多いが,教師と学習者の行動を質的に分析した研究はあまりない。本研究では,韻律指導時の内省および行動を,学習者,教師,観察者のメールによる報告をもとに分析し,教師に求められる知識および指導技術について,「モデル音を与えることの是...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
松崎 寛
Author Heading
Alternative Title
Teacher and leaner introspection in pronunciation training: the practice of prosody teaching
Periodical title
日本語教育 = Journal of Japanese language education / 日本語教育学会学会誌委員会 編
No. or year of volume/issue
(142) 2009.7
Issue
142
Pages
25~35