Volume number50(2);2009・11
相互教授を導入した授...

相互教授を導入した授業における相互作用の効果--「消化と吸収」の学習を事例に

Icons representing 記事

相互教授を導入した授業における相互作用の効果--「消化と吸収」の学習を事例に

Call No. (NDL)
Z7-1282
Bibliographic ID of National Diet Library
10491885
Material type
記事
Author
清水 誠ほか
Publisher
神戸 : 日本理科教育学会
Publication date
2009-11
Material Format
Digital
Journal name
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education 50(2) 2009.11
Publication Page
p.81~88
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

<p>本研究は,認知心理学の分野で認知的な効果が期待されている相互教授の方法を中学校の理科学習に導入し,その効果を探った。学習内容は第2学年で行われる動物単元の消化と吸収である。授業後の生徒の記述からは,相互教授を導入した授業は生徒の科学的な概念の形成に有効であることが確認された。また,発話の分析結...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
清水 誠
安田 修一
高垣 マユミ
Alternative Title
The effects of interaction on the reciprocal teaching strategy: a case study of the science lesson on the "digestion and absorption"
Periodical title
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education
No. or year of volume/issue
50(2) 2009.11
Volume
50
Issue
2
Pages
81~88