Volume number50(2);2009・11
協同的な学習における...

協同的な学習におけるメタ認知に関する事例的研究--中学校理科における話し合い場面を中心にして

Icons representing 記事

協同的な学習におけるメタ認知に関する事例的研究--中学校理科における話し合い場面を中心にして

Call No. (NDL)
Z7-1282
Bibliographic ID of National Diet Library
10491970
Material type
記事
Author
松浦 拓也ほか
Publisher
神戸 : 日本理科教育学会
Publication date
2009-11
Material Format
Digital
Journal name
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education 50(2) 2009.11
Publication Page
p.107~119
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

<p>認知過程において重要な役割を担っているメタ認知に関する研究が,協同的な学習場面においても行われるようになっている。協同的な学習場面においてメタ認知を育成する手法を検討するためには,学習者間のやり取りにおけるメタ認知の様相について,詳細な研究を行う必要があると考えた。本研究では,授業者がメタ認知...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
松浦 拓也
柳江 麻美
Alternative Title
Metacognition in collaborative learning: focus on the discussion in lower secondary school science
Periodical title
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education
No. or year of volume/issue
50(2) 2009.11
Volume
50
Issue
2
Pages
107~119