学校の荒れの収束過程...

学校の荒れの収束過程と生徒指導の変化--二者関係から三者関係に基づく指導へ

Icons representing 記事

学校の荒れの収束過程と生徒指導の変化--二者関係から三者関係に基づく指導へ

Call No. (NDL)
Z7-182
Bibliographic ID of National Diet Library
10509437
Material type
記事
Author
加藤 弘通ほか
Publisher
東京 : 日本教育心理学会
Publication date
2009-12
Material Format
Digital
Journal name
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編 57(4) 2009.12
Publication Page
p.466~477
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

本研究の目的は, 学校の荒れが収束する過程で指導および生徒の意識にどのような変化が生じているのかを明らかにすることにある。そこで本研究では, 調査期間中に荒れが問題化し収束に向かったB中学校の生徒(のべ1,055名)に対して, 学校生活への感情, 教師との関係, 不良少年へのイメージおよび不公平な指...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
加藤 弘通
大久保 智生
Alternative Title
Process of recovery after school disruption: a change in student guidance
Periodical title
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編
No. or year of volume/issue
57(4) 2009.12
Volume
57
Issue
4
Pages
466~477