Volume number50(3);2010・3
アナロジーによる理科...

アナロジーによる理科教授法の開発とその展開--構成主義的学習論の興隆以降に着目して

Icons representing 記事

アナロジーによる理科教授法の開発とその展開--構成主義的学習論の興隆以降に着目して

Call No. (NDL)
Z7-1282
Bibliographic ID of National Diet Library
10603915
Material type
記事
Author
内ノ倉 真吾
Publisher
神戸 : 日本理科教育学会
Publication date
2010-03
Material Format
Digital
Journal name
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education 50(3) 2010.3
Publication Page
p.27~41
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

<p>構成主義的学習論の興隆以降,教授方法の観点と学習方法の観点の双方から,アナロジーによる理科教授法が検討されてきた。教授方法としてのアナロジーについては,アナロジー導入手順の定型化が図られ,アナロジーの導入時機の一端が解明された。また,複数のアナロジーを導入する場合は,その内容選択と配列などが検...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
内ノ倉 真吾
Author Heading
Alternative Title
The development process of learning science with analogies: since the rise of constructivism in science education
Periodical title
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education
No. or year of volume/issue
50(3) 2010.3
Volume
50
Issue
3
Pages
27~41