Volume number58(1) 2010.3
学習方略は教科間でい...

学習方略は教科間でいかに転移するか--「教訓帰納」の自発的な利用を促す事例研究から

Icons representing 記事

学習方略は教科間でいかに転移するか--「教訓帰納」の自発的な利用を促す事例研究から

Call No. (NDL)
Z7-182
Bibliographic ID of National Diet Library
10680464
Material type
記事
Author
植阪 友理
Publisher
東京 : 日本教育心理学会
Publication date
2010-03
Material Format
Digital
Journal name
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編 58(1) 2010.3
Publication Page
p.80~94
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

自己学習力の育成には, 学習方略の指導が有効である。中でも, 複数の教科で利用できる教科横断的な方略は, 指導した教科以外でも活用できるため有用である。指導された学習方略を他の教科や内容の学習に生かすことは「方略の転移」と呼べる。しかし, 方略の転移については, 従来, ほとんど検討されてきていない...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
植阪 友理
Author Heading
Alternative Title
How learning strategy use transfers across different school subjects: a case study on promotion of spontaneous use of "lesson induction"
Periodical title
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編
No. or year of volume/issue
58(1) 2010.3
Volume
58
Issue
1
Pages
80~94