Volume number58(1) 2010.3
知識構築型アーギュメ...

知識構築型アーギュメントの獲得--小学生を対象とした科学技術問題に関するカリキュラムの開発と改善を通して

Icons representing 記事

知識構築型アーギュメントの獲得--小学生を対象とした科学技術問題に関するカリキュラムの開発と改善を通して

Call No. (NDL)
Z7-182
Bibliographic ID of National Diet Library
10680475
Material type
記事
Author
坂本 美紀ほか
Publisher
東京 : 日本教育心理学会
Publication date
2010-03
Material Format
Digital
Journal name
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編 58(1) 2010.3
Publication Page
p.95~107
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

多様なステイクホルダーによる社会的合意の形成が求められる公共的な課題では, エビデンスを用いて自分の意見を補強するというよりは, 多くの立場の合意を目指し, 賛成や反対の条件, 代替策といった, 新しいアイディアを提起するようなアーギュメントが必要になる。本研究はこれを, 知識構築型アーギュメントと...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
坂本 美紀
山口 悦司
稲垣 成哲 他
Alternative Title
Fostering elementary school students arguments related to knowledge building: development and change of a curriculum on a socioscientific issue
Periodical title
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編
No. or year of volume/issue
58(1) 2010.3
Volume
58
Issue
1
Pages
95~107