Volume number58(4) 2010.12
英語の多感覚音韻認識...

英語の多感覚音韻認識プログラムが日本人幼児の英語音韻習得に及ぼす効果

Icons representing 記事

英語の多感覚音韻認識プログラムが日本人幼児の英語音韻習得に及ぼす効果

Call No. (NDL)
Z7-182
Bibliographic ID of National Diet Library
10952256
Material type
記事
Author
湯澤 正通ほか
Publisher
東京 : 日本教育心理学会
Publication date
2010-12
Material Format
Digital
Journal name
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編 58(4) 2010.12
Publication Page
p.491~502
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

本研究では, 日本語母語者の音韻処理特徴に応じた年少児向けの英語音韻習得方法の効果を検討した。本研究で検討したのは, 英語の音素を表現する手段として文字, 絵, 動作を学習し, それらの多感覚的な手段を用いて英単語の音声を分析したり, 音素から英単語の音声に統合したりする活動を行うという方法(多感覚...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
湯澤 正通
湯澤 美紀
関口 道彦 他
Alternative Title
A multisensory program for teaching English phonological awareness skills to Japanese children
Periodical title
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編
No. or year of volume/issue
58(4) 2010.12
Volume
58
Issue
4
Pages
491~502