中学生における認知行動療法を生かした心理教育的な授業の効果--抑うつスキーマおよび自動思考に与える影響について

Icons representing 記事

中学生における認知行動療法を生かした心理教育的な授業の効果--抑うつスキーマおよび自動思考に与える影響について

Call No. (NDL)
Z71-S283
Bibliographic ID of National Diet Library
11002181
Material type
記事
Author
柞野 卓司ほか
Publisher
富山 : 富山大学人間発達科学部附属人間発達科学研究実践総合センター
Publication date
2011-01
Material Format
Paper
Journal name
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要 = bulletin of the Center of Educational Research and Practice, University of Toyama / 富山大学人間発達科学部附属人間発達科学研究実践総合センター 編 (5) 2011.1
Publication Page
p.69~83
View All

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Paper Digital

Material Type
記事
Author/Editor
柞野 卓司
石津 憲一郎
下田 芳幸
Alternative Title
Effectiveness of cognitive behavioral psycho-education for depressive schema and automatic thoughts among junior high school students
Periodical title
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要 = bulletin of the Center of Educational Research and Practice, University of Toyama / 富山大学人間発達科学部附属人間発達科学研究実践総合センター 編
No. or year of volume/issue
(5) 2011.1
Issue
5
Pages
69~83
Publication date of volume/issue (W3CDTF)
2011-01