Volume number37(3);1997・3
理科授業における知的...

理科授業における知的表現の道具としての描画法利用の事例的研究

Icons representing 記事

理科授業における知的表現の道具としての描画法利用の事例的研究

Call No. (NDL)
Z7-1282
Bibliographic ID of National Diet Library
4200837
Material type
記事
Author
児玉 秀人ほか
Publisher
横浜 : 日本理科教育学会
Publication date
1997-03
Material Format
Digital
Journal name
日本理科教育学会研究紀要 = Bulletin of Society of Japan Science Teaching 37(3) 1997.03
Publication Page
p.47~56
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

<p>これまで,描画法は,事象に対する児童のアイデイアを評価する方法として紹介されてきている。また,授業の中での利用は,児童の学習にとって有効であることが示唆されている反面,どのような意味があるのかは具体的に検討されていない。そこで,本研究では,小学校4年生の「電気や光のはたらき」の単元を例として,...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
児玉 秀人
中山 迅
Periodical title
日本理科教育学会研究紀要 = Bulletin of Society of Japan Science Teaching
No. or year of volume/issue
37(3) 1997.03
Volume
37
Issue
3
Pages
47~56
Publication date of volume/issue (W3CDTF)
1997-03