Volume number39(1);1998・7
葛藤教材の同時提示に...

葛藤教材の同時提示による溶解時の質量保存に関する学習者の理解

Icons representing 記事

葛藤教材の同時提示による溶解時の質量保存に関する学習者の理解

Call No. (NDL)
Z7-1282
Bibliographic ID of National Diet Library
4586399
Material type
記事
Author
中島 稔ほか
Publisher
横浜 : 日本理科教育学会
Publication date
1998-07
Material Format
Digital
Journal name
日本理科教育学会研究紀要 = Bulletin of Society of Japan Science Teaching 39(1) 1998.07
Publication Page
p.31~39
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

<p>本研究の目的は,次の二点にある。第一は,葛藤教材を同時に提示することによる概念変容を調査し,その効果を明らかにすることである。また,その結果に基づいた授業方略を提案し,その有効性を検証することである。その結果,次のことが明らかになった。(1)溶解時の質量保存概念の変容に有効な葛藤教材は類推を促...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
中島 稔
戸北 凱惟
Periodical title
日本理科教育学会研究紀要 = Bulletin of Society of Japan Science Teaching
No. or year of volume/issue
39(1) 1998.07
Volume
39
Issue
1
Pages
31~39
Publication date of volume/issue (W3CDTF)
1998-07