説明文理解におけるグ...

説明文理解におけるグラフの役割--グラフは状況モデルの構築に貢献するか

Icons representing 記事

説明文理解におけるグラフの役割--グラフは状況モデルの構築に貢献するか

Call No. (NDL)
Z7-182
Bibliographic ID of National Diet Library
5554064
Material type
記事
Author
岩槻 恵子
Publisher
東京 : 日本教育心理学会
Publication date
2000-09
Material Format
Digital
Journal name
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編 48(3) 2000.9
Publication Page
p.333~342
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

本研究は, 説明文理解においてグラフが状況モデル構築を支援する可能性を検討した。デジタルの知識のない大学生に, デジタルのメカニズムに関する説明文を学習させた。その際, 説明文にデジタル化の例を表わすグラフを付加する条件, グラフと同内容の例を文章として付加する条件, 説明文のみを与える条件を設定し...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
岩槻 恵子
Author Heading
Periodical title
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編
No. or year of volume/issue
48(3) 2000.9
Volume
48
Issue
3
Pages
333~342
Publication date of volume/issue (W3CDTF)
2000-09