Volume number42(2);2002・3
資料 小学校理科の問...

資料 小学校理科の問題解決的な学習における児童の学習内容に対する印象と主体性の関係

Icons representing 記事

資料 小学校理科の問題解決的な学習における児童の学習内容に対する印象と主体性の関係

Call No. (NDL)
Z7-1282
Bibliographic ID of National Diet Library
6238476
Material type
記事
Author
白數 哲久ほか
Publisher
神戸 : 日本理科教育学会
Publication date
2002-03
Material Format
Digital
Journal name
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education 42(2) 2002.3
Publication Page
p.25~34
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

<p>筆者は小学校理科の問題解決的な学習において, どの程度の主体性を児童に期待できるかを検討するために, 2つの新しい尺度を考案した。1つは問題解決的な学習において,児童にどの程度の主体性かあったかを示すS密度である。このS密度は次の式で求める。S密度=ある単元での主体的な学習の度合いを数値化した...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
白數 哲久
荻野 雅
Periodical title
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education
No. or year of volume/issue
42(2) 2002.3
Volume
42
Issue
2
Pages
25~34
Publication date of volume/issue (W3CDTF)
2002-03