Volume number53(3) 2005.9
属性操作に関する事例...

属性操作に関する事例の教示が概念の般化可能性に及ぼす効果--気圧の力学的性質の概念受容学習

Icons representing 記事

属性操作に関する事例の教示が概念の般化可能性に及ぼす効果--気圧の力学的性質の概念受容学習

Call No. (NDL)
Z7-182
Bibliographic ID of National Diet Library
7462551
Material type
記事
Author
藤田 敦
Publisher
東京 : 日本教育心理学会
Publication date
2005-09
Material Format
Digital
Journal name
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編 53(3) 2005.9
Publication Page
p.393~404
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

本研究の目的は, 概念受容学習の教授手続きにおいて, 概念情報を教示するだけでなく, 概念構造を操作する事例の教示を追加し, 概念操作に関する知識を補うことが, 学習した科学的概念の般化可能性を促進するのではないかという仮説を検討することであった。206名の大学生を被験者として, 気圧の力学的性質に...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
藤田 敦
Author Heading
Periodical title
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編
No. or year of volume/issue
53(3) 2005.9
Volume
53
Issue
3
Pages
393~404
Publication date of volume/issue (W3CDTF)
2005-09