Volume number46(1);2005・9
小グループで話し合い...

小グループで話し合い,考えを外化することが概念変化に及ぼす効果--お湯の中から出る泡の正体の学習を事例に

Icons representing 記事

小グループで話し合い,考えを外化することが概念変化に及ぼす効果--お湯の中から出る泡の正体の学習を事例に

Call No. (NDL)
Z7-1282
Bibliographic ID of National Diet Library
7489293
Material type
記事
Author
清水 誠ほか
Publisher
神戸 : 日本理科教育学会
Publication date
2005-09
Material Format
Digital
Journal name
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education 46(1) 2005.9
Publication Page
p.53~60
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

<p>水の状態変化についての学習は,概念変化が難しく,子ども達の素朴概念を修正し科学的な概念を形成させるための教授論を考えることが大きな課題となっている。本研究は,水の状態変化の授業に小グループの話し合いを取り入れ,認知過程を外化することが概念変化に有効ではないかと考え調べることにした。手続きとして...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
清水 誠
石井 都
海津 恵子 他
Periodical title
日本理科教育学会理科教育学研究 = Journal of research in science education
No. or year of volume/issue
46(1) 2005.9
Volume
46
Issue
1
Pages
53~60
Publication date of volume/issue (W3CDTF)
2005-09