最近の認知研究からみ...

最近の認知研究からみたe-ラーニングの可能性 (教育心理学と実践活動)

Icons representing 記事

最近の認知研究からみたe-ラーニングの可能性(教育心理学と実践活動)

Call No. (NDL)
Z7-183
Bibliographic ID of National Diet Library
9504499
Material type
記事
Author
大島 純
Publisher
東京 : 日本教育心理学会
Publication date
2007
Material Format
Digital
Journal name
教育心理学年報 = The annual report of educational psychology in Japan / 日本教育心理学会教育心理学年報編集委員会 編 47 2007年度
Publication Page
p.178~187
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

本稿では, 現在初等教育から高等教育まで, その普及が著しいe-ラーニングについて, その効果的な利用のために展開されている認知心理学的研究の二つを概観する。その第一はe-ラーニング学習環境で学習者に要求される学習方略(自己制御学習)に関する研究である。この研究の成果は, e-ラーニング学習環境にお...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
大島 純
Author Heading
Alternative Title
Contributions of recent cognitive approaches to research on e-learning
Periodical title
教育心理学年報 = The annual report of educational psychology in Japan / 日本教育心理学会教育心理学年報編集委員会 編
No. or year of volume/issue
47 2007年度
Volume
47
Pages
178~187