認識過程における言語...

認識過程における言語の役割--認識客体の「対象化」としての「言語化」

Icons representing 記事

認識過程における言語の役割--認識客体の「対象化」としての「言語化」

Call No. (NDL)
Z7-182
Bibliographic ID of National Diet Library
232126
Material type
記事
Author
守屋 慶子
Publisher
東京 : 日本教育心理学会
Publication date
1970-03-00
Material Format
Digital
Journal name
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編 18(1) 1970.03.00
Publication Page
p.26~32
View All

Detailed bibliographic record

Summary, etc.:

非言語的認識から言語的認識への発達の過程で, 非言語的認識内容は言語的認識内容へ移行, すなわち言語化されてゆくが, 「言語化」ということの心理学的意味はどのようなものなのかという問題から出発して実験を行なった。<BR>作業仮説は以下のとおりである。<BR>(1) あるものに性質Qがないということの...

Holdings of Libraries in Japan

This page shows libraries in Japan other than the National Diet Library that hold the material.

Please contact your local library for information on how to use materials or whether it is possible to request materials from the holding libraries.

other

  • CiNii Research

    Search Service
    Digital
    You can check the holdings of institutions and databases with which CiNii Research is linked at the site of CiNii Research.

Bibliographic Record

You can check the details of this material, its authority (keywords that refer to materials on the same subject, author's name, etc.), etc.

Digital

Material Type
記事
Author/Editor
守屋 慶子
Author Heading
Periodical title
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology / 日本教育心理学会教育心理学研究編集委員会 編
No. or year of volume/issue
18(1) 1970.03.00
Volume
18
Issue
1
Pages
26~32
Publication date of volume/issue (W3CDTF)
1970-03-00